Elena Urbaitytė – Urbaitis (1922 – 2006) Abstrakcija

380.00 

1962,pop., pieštukas, guašas, 21 x 28
Sign. AD: E. Urbaitis 1962

Produkto kodas: AAV0048029 Kategorija:
Aprašymas

Aprašymas

Elena Urbaitytė – Urbaitis (1922 – 2006)
Abstrakcija
1962,pop., pieštukas, guašas, 21 x 28
Sign. AD: E. Urbaitis 1962

Elena Urbaitytė – Urbaitis (1922 – 2006) lietuvių tapytoja, skulptorė.
1944 pasitraukė į Vokietiją,
1950 persikėlė į Paryžių, vėliau į Jungtines Amerikos Valstijas.
1941–43 studijavo Kauno taikomosios dailės institute.
1946–48 studijavo Dailės akademijoje Miunchene, 1948–49 – Dailės ir amatų mokykloje Freiburge,
1950–51 – Montevallo universitete (Alabamos valstija),
1958–60 – Kolumbijos universitete Niujorke.
1957–84 dirbo mokykloje Long Islande.
Sukūrė tapybos kūrinių, koliažų, erdvinių skulptūrų, joms naudojo įvairų metalą (daugiausia aliuminį), medį, fluorescencinį, neoninį, fosforo apšvietimą (instaliacija Šviesos vamzdeliai 1980). Ankstyvojoje tapyboje ryšku abstrakčiojo ekspresionizmo tendencijos, vėlesnioji – supaprastintų formų, kontrastingų spalvų koliažų junginiai (Iliuminuotos konstrukcijos 1979, Pasiuntiniai 1984, Nutapytos plokštumos 1987). Skulptūrai būdinga geometrinių plokštumų ir linijų deriniai, kuriantys erdvės ir dinamikos įspūdį (Erdvės skrydis 1992, Atsispindėjimai 1995, abi Europos parke, ciklas Plienas dabar Lietuvos technikos bibliotekos kieme Vilniuje, 1997).

„Didžioji dauguma lietuvių dailininkų atsargiai žvelgė į avangardines meno apraiškas, tokius meno reiškinius, kurių nebuvo prieškarinėje Lietuvoje. Tik keletas jaunesnių lietuvių menininkų, 6–7 dešimtmetyje turėjusių galimybę ilgiau ar trumpiau studijuoti pasaulio meno mokyklose, sąlytį su Vakarų tendencijomis priėmė kaip natūralų ir sugebėjo pasireikšti kaip meninės individualybės negailestingos konkurencijos kupiname JAV meno lauke. Elena Urbaitytė-Urbaitis, Kęstutis Zapkus […etc.], Kazimieras Žoromskis kūrė įspūdingas abstrakcijas tapyboje […]. XX a. 7–9 dešimtmetyje jie buvo kviečiami rengti parodas tarptautinėse JAV ir Vakarų Europos galerijose, dalyvaudavo prestižinėse parodose ir buvo pripažinti jų meninėje aplinkoje. Būtent jie, pokariu Vakarų pasaulyje subrendusi karta, yra stipriausi lietuvių išeivių menininkai, autentiškai susilietę su vėlyvojo modernizmo principais.“ (Dr. Rasa Andriušytė-Žukienė „Lietuvos menininkai pasaulyje“. Iš knygos „Peradresuota“, Vilnius, 2016, p. 20)